Garantievoorwaarden Selsiuz

De garantie van Selsiuz is gedurende de gehele garantie periode (2 jaar, na registratie online 3 jaar) als volgt opgezet:

Registratie op www.selsiuz.com -> garantie -> registreren: https://www.selsiuz.com/garantie/registreren.html

 

Er wordt vanuit een Superkeukens/keukendepot vestiging een melding gemaakt op een Selsiuz systeem. Wij zullen aan de hand van de melding foto’s opvragen van de installatie. Hierop kunnen we vaak als snel zien of het systeem goed geïnstalleerd zit.

Stappen die worden ondernomen:

Advies geven:
Sommige klachten komen voort uit een verkeerde beleving van de gebruiker of zijn op te lossen door een simpele handeling. Dit kan worden verholpen door een terugkoppeling aan de winkel of aan de consument.

Voorbeeld: Boiler lampje knippert; Dit kan opgelost worden door de boiler te resetten: stekker even uit het stopcontact halen, en daarna terug doen en de boiler aanzetten.

Onderdelen leveren
Er zijn klachten die makkelijk op te lossen zijn door het sturen van een onderdeel. Zoals hendel zit los of geen mooie straal. Dan vragen we de klant of zij zelf de perlator kunnen vervangen of de hendel vast kunnen zetten. Hiervoor hebben we handleidingen en video’s gemaakt. Deze onderdelen sturen we binnen de garantie periode kosteloos op. Buiten de garantieperiode verwijzen we consumenten naar selsiuz.com zodat ze daar de onderdelen zelf kunnen bestellen.

Bezoek
Als er complete artikelen uitgewisseld moeten worden, de klacht is niet duidelijk of een klant kan het niet zelf, dan brengen we een bezoek.

Binnen de garantie
Als blijkt dat de installatie goed is en de klacht komt voort uit een productfout, dan volgt er uiteraard geen factuur

Buiten de garantie
Zijn we ter plaatse en het blijkt dat de klacht komt door foutieve installatie, ontbreken van een filter of door verkeerd gebruik dan zal er een factuur volgen voor de gebruikte onderdelen, voorrijkosten en arbeid.

Indien we van te voren op basis van foto’s al kunnen zien dat de installatie verkeerd is dan geven wij dat aan bij het filiaal dat het heeft verkocht en zullen we een indicatie geven van de kosten indien wij het oplossen.

Bezoek buiten garantietermijn
Voorrijkosten, arbeidsloon en gebruikte onderdelen zullen vooraf worden ingeschat en berekend worden.